tusengongerom

Alla inlägg under februari 2011

<3

Av cassandra - 1 februari 2011 22:00

 

Av cassandra - 1 februari 2011 21:00

 

Brittiske komikern Huge Laurie gör denna Tv-världens mest komplicerade karaktär med sådan perfektion att jag inte tröttnar, utan vill se och höra fler absolut absurda och totalt gränslösa dialoger. Som ändå inte bli trams, utan väcker en rad filosofiska, existentiella och moraliska frågeställningar.

Han är helt enkelt bäst!

Av cassandra - 1 februari 2011 20:30

Gjorde precis jordgubbsmilkshake så jag sitter och dricker det samtidigt som jag snokar runt lite och lyssnar på musik. Det var faktiskt väldigt gott, skulle lätt kunna ta ett glas till om det inte hade varit slut.

Här kommer receptet om ni kanske också vill pröva:


  • Några jordgubbar (färska eller frysta)
  • 1 msk jordgubbsylt.
  • 2 dl kall mjölk.
  • 2 dl vaniljglass.

  1. Mosa jordgubbarna.
  2. Häll över mjölk och glass.
  3. Mixa eller vispa kraftigt till det skummar.
  4. Häll upp milkshaken i ett högt glas. Servera med sugrör.


Av cassandra - 1 februari 2011 19:15

Everything about you make me feel alive.
When Im feeling down you make me feel allright.
And your smile can catch my breath.

I'm knocked down on the floor
Yeah you catch my breath!
Everything about you  make me feel alive.

  


Av cassandra - 1 februari 2011 18:30

 

Do I look okey out in your eyes?

I don't feel okey.

Av cassandra - 1 februari 2011 16:15

Av cassandra - 1 februari 2011 14:30

Hej, hur är det?

Själv är det sådär, var hemma från praktiken idag, börjar få feber och även min lillebror är hemma och är sjuk. Inte ett dugg kul eftersom jag kan verkligen inte vara sjuk nu när jag har praktik. Och det svarade inte heller när jag ringde, får pröva imorgon igen eftersom jag troligen stannar hemma då också. Trivs verkligen på praktiken, det går inte en endaste dag utan att dem barnen får mig att le och skratta! Så den närmaste veckan kommer bli helt awesome.   

Än så länge har dagen flytit på ganska bra har hunnit att: äta frukost, ligga och slappa i sängen, suttit vid datorn, ätit en gång till, varit social med min bror. Har även kommit på att det bara är en månad kvar tills jag fyller år, jippie!

Måste verkligen hitta något nyttigt att göra så vi hörs senare.

Av cassandra - 1 februari 2011 13:04

Hej på er!

Det var ett väldigt bra tag sen sist jag bloggade här men det har varit hur mycket som helst i mitt liv som både har tagit upp all min tid och tagit all min energi så jag har inte kunnat, orkat eller velat att blogga. Jag vet inte hur många gånger jag har haft denna sidan "skapa inlägg" framför mig, jag har helt ärligt bara suttit och kollat på en tom sida i flera timmar, skrivit några rader men tagit bort det igen och sen bara suttit här och när dagen nästan är slut så har det alltid stått ett endaste litet ord: "hej" och sen så har det bara dröjt längre och längre och tillslut så gav jag upp, vem orkar sitta och titta på en tom sida varje gång?

Men nu ska det verkligen bli ändring på det, jag får försöka lägga allt det gamla och dåliga bakom mig för var dag som går och bara blicka framåt på det som är bra och på det som är nytt. Det kommer inte bli lätt men jag ska klara det! Det är ju ett nytt år, en ny månad och en ny vecka.

Så från och med nu så ska jag bli bättre på att blogga och blogga så ofta jag bara kan och vill. Jag lovar!

Detta får bli en helt ny start och det kommer att bli helt awesome.

Ovido - Quiz & Flashcards